ŚRUTOWANIE NAWIERZCHNI DROGOWEJ - ASFALTOWEJ I BETONOWEJ
Bezpieczeństwo ruchu drogowego w dużej mierze zależy od odporności nawierzchni na poślizg. Powinna ona utrzymywać się przez jak najdłuższy czas od momentu wybudowania drogi. W sytuacjach kiedy parametr szorstkości nawierzchni spada poniżej oczekiwanych wymagań, a użytkowanie drogi stanowi zagrożenie dla kierujących oraz pieszych, najszybszym i najlepszym rozwiązaniem przywracającym odpowiednie właściwości antypoślizgowe jest uszorstnienie drogi metodą śrutowania.
Na czym polega technologia śrutowania?
Proces śrutowania asfaltu polega na zastosowaniu specjalistycznego sprzętu oraz indywidualnie dobranego ścierniwa. Cały proces wykonywany jest przy użyciu samobieżnej maszyny wraz ze zintegrowanym systemem odsysania urobku. Podczas pracy sprzętu, śrut zostaje wyrzucony z dużą siłą w nawierzchnię, wyostrzając powierzchnie kruszywa oraz usuwając spolerowaną błonkę asfaltową z powierzchni drogi. Właśnie dzięki temu zabiegowi zyskuje ona oczekiwaną szorstkość. Śrutowanie nawierzchni drogi zwiększa przyczepność i komfort jazdy bez negatywnego wpływu na stan techniczny nawierzchni.
Zalety śrutowania nawierzchni drogi?
Największym atutem metody śrutowania asfaltu jest wyraźna poprawa bezpieczeństwa, potwierdzona badaniami porealizacyjnymi. Śrutowanie nawierzchni drogowej natychmiast po zakończeniu prac pozwala na wznowienie ruchu. Co więcej, śrutowanie asfaltu czy betonu jest całkowicie ekologicznym sposobem na redukcję poślizgu, nie wykorzystuje bowiem ani cennej wody, ani żadnych środków chemicznych. Pozwala również zachować oznakowanie poziome, które dzięki sterowności maszyny śrutującej może pozostać nienaruszone.